DIGITALE PASCH-JUGENDCAMPS
Στο πλαίσιο του προγράμματος PASCH δίδονται κάθε χρόνο υποτροφίες από το Goethe-Institut Thessaloniki σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας με στόχο την καλύτερη εκμάθηση της γλώσσας και τη γνωριμία τους με τη ζωή και την κουλτούρα της Γερμανίας.
Όπως και πέρσι έτσι και φέτος λόγω της πανδημίας δόθηκαν δύο υποτροφίες για συμμετοχή των μαθητών/-τριων μας σε καλοκαιρινό διαδικτυακό ‘’Camp’’ με κυριότερο θέμα τα οράματα για το μέλλον (Visionen für die Zukunft) και την «Αειφόρο ανάπτυξη (Nachhaltige Entwicklung)». Η επιλογή των μαθητών έγινε μετά από συμμετοχή τους σε διαδικτυακό διαγωνισμό με θέμα: „Οι 17 βιώσιμοι αναπτυξιακοί στόχοι’’- “Die 17 Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs)“. Το θέμα ορίστηκε και οι εργασίες αξιολογήθηκαν από επιτροπή του Goethe-Institut Thessaloniki. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά έξι μαθητές/-τριες από την Γ΄ Γυμνασίου.
Συγχαρητήρια σε όλους και όλες για τις υπέροχες εργασίες τους. Από το Γ1 συμμετείχαν οι Ιωάννα Δημητριάδου, Μαρία Δημητριάδου, Γεωργία Μακρή και Νικόλαος-Μάριος Μάρκου και από το Γ2 η Αλεξάνδρα Παταχουρίδου και η Κωνσταντίνα Σαραφείδου. Ως καλύτερες εργασίες κρίθηκαν της Γεωργίας Μακρή και του Νικολάου-Μάριου Μάρκου, που θα συμμετέχουν στο θερινό διαδικτυακό Camp από τις 16.08. έως τις 27.08.2021 για συνολικά 40 ώρες. Οι δυο μαθητές μας θα συνεργαστούν με άλλους μαθητές/-τριες από όλον τον κόσμο, θα επεξεργαστούν τα θέματα σε διακρατικές ομάδες, θα συζητήσουν, θα ανταλλάξουν απόψεις, θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους, όλα αυτά στα γερμανικά. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!
GAMING PROJEKT
Στο πλαίσιο του προγράμματος PASCH δόθηκαν επίσης 4 υποτροφίες στις μαθήτριες Κυριακή Μαλασίδη, Μαρίνα Γιακουμόγλου, Μαρίνα Κατέβα από το Β1 και Μαρία Μιμίδου από το Β2 για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα ‘’Gaming”, δημιουργίας ενός επιτραπέζιου παιγνιδιού και ηλεκτρονικού Online Android παιγνιδιού εμπνευσμένο με θέματα μέσα από την ιστορία και την κουλτούρα της Γερμανίας στην εποχή του Μεσαίωνα. Οι μαθήτριες κλήθηκαν αρχικά να γράψουν το δικό τους σενάριο, μία φανταστική μεσαιωνική ιστορία, το οποίο αξιολογήθηκε θετικά από την επιτροπή του Goethe-Institut Bukurest. Έτσι ξεκίνησαν στις 7.5.2021 οι διαδικτυακές συναντήσεις τους σε συνεργασία με άλλους μαθητές και μαθήτριες σχολείων PASCH από τις χώρες Ρουμανία, Τουρκία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Μολδαβία ώστε να δημιουργήσουν από κοινού το τελικό επιτραπέζιο παιγνίδι. Οι συναντήσεις τους θα γίνονται δυο φορές την εβδομάδα με γλώσσα επικοινωνίας και εργασίας τα γερμανικά και το πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές του Οκτώβρη 2021, όπου θα είναι έτοιμο το παιγνίδι. Eυχόμαστε καλή επιτυχία!
DIGITALE PASCH-MINT-JUGENDCAMPS
Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος PASCH δόθηκε μία υποτροφία στον μαθητή Αθανάσιο Νάκο της τάξης Γ2 για συμμετοχή του στο θερινό διαδικτυακό ‘’ΜΙΝΤ Camp’’, διάρκειας 40 ωρών για 2 εβδομάδες. Οι μαθητές από όλο τον κόσμο θα δουλέψουν σε διακρατικές ομάδες σε θέματα φυσικών επιστημών στη γερμανική γλώσσα και θα συμμετέχουν σε live εργαστήρια που διοργανώνονται από Ινστιτούτα όπως το «Γερμανικό Κέντρο για την αεροπορία και την αστροναυτική» (Deutsches Zentrum für Luft-und Raumfahrt (DLR), το «Παρατηρητήριο για τους σεισμούς στο Göttingen» (Göttinger Erbebenwarte), το εργαστήριο «phaeno-Experimentierlandschaft Wolfsburg» (xLab). Ευχόμαστε καλή επιτυχία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια για την προετοιμασία, τη γλωσσική υποστήριξη και τον συντονισμό είναι η κ. Μαρία Χατζηγιώση.
STIPENDIEN PASCH 2021
DIGITALE PASCH-SOMMERKURSE
#VISIONENFÜRDIEZUKUNFT
Auch 2021 sind ca. 1320 PASCH-Schüler*innen aus aller Welt eingeladen, im Rahmen der digitalen PASCH-Jugendcamps Zukunftsthemen in international zusammengesetzten Teams zu erarbeiten, zu präsentieren, zu diskutieren und sich dabei gegenseitig zu inspirieren. Sie dauern 40 UE in 2 Wochen.
Sechs Schüler*innen der 9. Klasse haben an einem Wettbewerb teilgenommen und haben tolle Arbeiten mit dem Thema “Die 17 Ziele für nachhaltige Entwicklung (Sustainable Development Goals, SDGs)“ gemacht. Die Arbeiten wurden von der Jury des Goethe-Instituts Thessaloniki evaluiert. Zum Schluss wurden zwei Stipendien an Georgia Makri und Nikolaos-Marios Makrou ergeben.
Wir gratulieren allen sechs Schüler*innen, die daran teilgenommen haben.
GAMING BRETTSPIEL
Das Goethe-Institut bietet vier Schülerinnen der 8. Klasse die Möglichkeit, sich an einem internationalen Gaming-Projekt zu beteiligen. Sie werden Teil eines internationalen Teams von Jugendlichen aus Rumänien, Griechenland, Bosnien und Herzegowina, Türkei und der Republik Moldau.
Sie werden sich an der Entwicklung eines Android-Spiels bzw. physischen Brettspiels beteiligen. Das Spiel soll Themen wie Interkulturalität, Deutsche Landeskunde, Deutsche Geschichte, Deutsche Kultur des Mittelalters greifbar machen.
Die vier Schülerinnen der 8. Klasse haben erst selbst dazu eine Story geschrieben, die von einer Jury des Goethe-Instituts Bukarest positiv evaluiert wurde. Die Entwicklung des Spiels wird zwischen Mai und Oktober 2021 stattfinden.
Wir wünschen den vier Schülerinnen viel Erfolg!
DIGITALE PASCH-MINT-JUGENDCAMPS
Ein Stipendium wurde auch einem Schüler der 9. Klasse, Athanasios Nakos, für seine Teilnahme an dem zweiwöchigen digitalen PASCH-MINT-Jugendcamp vergeben. Das dauert 40 UE und wird vom Goethe-Institut in Göttingen organisiert.
Neben dem Unterricht auf Deutsch können sich die Teilnehmer*innen auf Live-Experimente und digitale Besichtigungen von Wissenschaftseinrichtungen freuen, die in und um Göttingen angesiedelt sind. Auf dem Programm stehen beispielweise das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt, das Wissenschaftsmuseum phaeno und eine Erdbebenwarte.
Wir wünschen allen Stipendiaten viel Erfolg und viel Spaß!
Die Deutschlehrerin der PASCH-Schule
Maria Chatzigiossi